Saturday 6 November 2010

The Stand Off(formerly known as masturbation)


Acrylics on canvas, 100x80cm.

I had a very different vision for what this painting was going to be like, but sometimes it´s better not to struggle too much to keep your original idea intact and just move forward instead. It's a dramatic motif, but displayed in a undramatic way with the body posing in a simple profile. I put more emphasis on shading and shapes intstead. I like it, but I´m afraid that it might be a bit too revolting to some people. Do you like it?

P.S. I used my iphone to take this photo, so expect me to post a better one on my webpage soon enough.

2 comments:

  1. Hej Daniel! Har kikat in här några vändor de senaste veckorna och tänkte att, för ovanlighetens skull, faktiskt kommentera istället för att anonymt titta in-tycka om-och dra. Jag gillar verkligen dina alster och det är skitkul att se att du uppdaterar så pass ofta som du gör. Jag tycker det är roligt att se de olika stegen fram till ett färdigt motiv. Den senaste akrylen är, som du skriver, kanske lite "magstark" för vissa men jag tycker det är ett roligt motiv och tofflorna, som jag upptäckte först andra gången jag tittade, gav bilden en komisk ton. Du har en trevlig blogg, tack så mycket för titten. Mvh David

    ReplyDelete
  2. The slippers...a killer detail <3

    ReplyDelete